Wednesday, December 10, 2008

will u marry me?

ok...sapa2 pun jgn jwb...nti ada gak yg kawin awl nti

me, my mom and my bro were having a chat in the kitchen pada malam hari raya aritu...smbl2 kemas dapur..it seemed that my bro were feeling kinda stressed out(i guess) for not having a gf....
and kalo dia stress..mmg akn nmpk sgt2...so...my mom talked to him...
according to my mum,(Ibu 2008) benda-benda macam ni, kita x blh paksa

when the time comes, the time comes

betul kn? yela, rmi je pmpn ske my bro tp bukan smua tu gf material kn? xkn la nk main amik cmtu jek...lgpon its not the time to test drive anymore....he shud be having a gf that can be a candidate for the wife post....tgk umur la kn? hehe...then dia ckp dia rse ada pmpn ske dia tp dia cm x ley nk ske pmpn tuh...so i tell him, da kalo x ske nk paksa ape...maybe she's not the one kn?...n then my mom ckp "kwn je dlu ngn sme org...some day akn ada pnya...kita yg merancang, Tuhan yg menentukan...tp jgn la x berusaha plak...pmpn x bpe nk bwt first move...n lelaki itu sgt la gentleman kalo dia yg bwt first move"....and i nodded approving my mom...

then, tetbe, trase nk tny..."ibu, how did u meet dad?"....ibu pon cite la psl locelife dia,"dlu ibu jumpe aboh mase sama2 blaja form 6 kt IP kt kota bharu....n ibu pon ada gang mcm timah...kwn rmi2 laki n pmpn...pastu dulu, ibu blk umah from IP naik beca pg umah nenek...n ur dad would follow from the back with his bicycle"...mase tuh...me, my sis n my bro srentak ckp..."cute gile!"....haha..mmg pon..comel n sgt romantik ok...haha...pastu ibu cite, aboh dlu dia straight foward je...dia confessed kt ibu ckp dia nk ibu jd steady girl dia...n pdhal b4 that ibu xske pon dia....aduhai...mmg drama melayu tahun 60-an.....hehe...tp diorg x slalu pun kuar date..kalo kuar mesti rmi2 dgn gang diorg....again ibu ckp...mcm timah....(makes me think mayb...just mayb...it would be the same for me?)...

so, after that, i made a conclusion to my bro...."don't worry, there will be someone for u, and u will know that once ur with her...but then again, don't be too busy with ur work....and i don't think you have to worry about being friends with everybody, because ur the person with most friends that i know...."...it's true....rsenye dia tu da terlbey kwn kot...haha..kalo jln ngn dia akn taw la...pg mana2 je, mesti slalu kne stop sbb dia jumpe kwn dia...haish...

so, tu la dia....we will support you no matter what...tp cpt la kawin...me n tijah wants to put on some fancy clothes and shoes on so that we can party!!!

hehe...

and that's that

4 comments:

SAS said...

timahhhh...!!
our brother has the same problemm!!! =O
abg kite 26 n raya haritu pon die sedeh2 sbb ramai kawan dia dah kawen..hu. n my mom said the same thing like ur mom!! heeee.. the only diff is my bro tu pemalu n has a few friends..lol

tmah said...

haha...sama umur kot....
tu la kn? tp nk bwt cne...xkn kita nk tolong carikn plak kn?...xpe...nti ada la tu...kalo abg awk da ada gf nti, awk kasi hadiah kt dia...sb kite igt nk bwt cmtu...haha

faiz said...

Hahaha.

Tim, nti u will be the flower girl eyh? Nice.....

tmah said...

omg! i hope so!!
x sabar nk pki baju lawa2...haha
mcm aku lak yg nk kawin =p